New Geek

ALGEMENE VOORWAARDEN – NEW GEEK

1. Definities

  • New Geek: gevestigd te Varik, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 71116257.

  • Klant: de partij met wie New Geek een overeenkomst aangaat.

  • Partijen: New Geek en de klant gezamenlijk.

  • Consument: een klant die tevens een natuurlijk persoon is en handelt als particulier (niet zakelijk).


2. Toepasselijkheid

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van producten of diensten door of namens New Geek.
2.2 Afwijken van deze voorwaarden is alleen mogelijk als dit schriftelijk en uitdrukkelijk door beide partijen is overeengekomen.
2.3 Aanvullende of afwijkende voorwaarden van de klant of derden worden uitdrukkelijk uitgesloten, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.


3. Prijzen

3.1 Alle prijzen zijn in euro’s, inclusief btw, maar exclusief bijkomende kosten zoals administratie-, verzend-, transport- of reiskosten, tenzij anders vermeld.
3.2 New Geek behoudt zich het recht voor om prijzen op elk moment te wijzigen.
3.3 Onvoorziene stijgingen van de kostprijzen kunnen leiden tot prijsaanpassingen.
3.4 De consument mag een overeenkomst ontbinden bij prijsverhogingen, tenzij deze voortvloeien uit wet- of regelgeving.
3.5 Diensten worden gefactureerd op basis van bestede uren tegen de dan geldende tarieven, tenzij schriftelijk een vast bedrag is overeengekomen.
3.6 Een afgesproken totaalbedrag geldt als richtprijs, tenzij uitdrukkelijk een vaste prijs is overeengekomen.
3.7 New Geek mag tot 25% afwijken van de richtprijs. Bij overschrijding daarvan informeert New Geek de klant tijdig.
3.8 De klant kan het deel boven de 25% meerprijs laten vervallen.
3.9 Jaarlijkse prijsaanpassingen worden vooraf aangekondigd.
3.10 De consument heeft het recht om bij niet-akkoord de overeenkomst op te zeggen.


4. Prioriteit & Tijdsdruk

In drukke periodes kan New Geek een tijdsdruktoeslag van 10–25% hanteren voor spoedopdrachten of levering op korte termijn.


5. Betaling en betalingstermijn

5.1 Bij het aangaan van de overeenkomst kan een aanbetaling van 50% worden gevraagd, met name bij gepersonaliseerde producten.
5.2 Het resterende bedrag dient uiterlijk binnen 7 dagen na levering te worden voldaan.
5.3 Betalingstermijnen zijn fatale termijnen; bij overschrijding is de klant automatisch in verzuim zonder nadere ingebrekestelling.
5.4 New Geek kan een levering opschorten totdat betaling is voldaan, of vooraf betaling of zekerheid verlangen.


6. Gevolgen van niet-tijdige betaling

6.1 Bij te late betaling is de klant de wettelijke rente verschuldigd:

  • 2% per maand voor consumenten

  • 8% per maand voor zakelijke klanten
    6.2 De klant is ook aansprakelijk voor buitengerechtelijke incassokosten conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
    6.3 Bij wanbetaling mag New Geek haar verplichtingen opschorten.
    6.4 Bij faillissement, beslag of surseance van betaling worden openstaande vorderingen direct opeisbaar.
    6.5 Weigert de klant medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst, blijft hij verplicht de overeengekomen prijs te betalen.


7. Recht van reclame

7.1 Bij verzuim van betaling kan New Geek het recht van reclame inroepen op de geleverde producten.
7.2 Dit gebeurt via schriftelijke of elektronische kennisgeving aan de klant.
7.3 Na kennisgeving moet de klant de betreffende producten direct retourneren, tenzij anders overeengekomen.
7.4 De kosten voor retour komen voor rekening van de klant.

 

8. Herroepingsrecht

Als consument heeft u het recht om uw online aankoop binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen te annuleren, mits:

  • Het product niet gebruikt is.

  • Het geen maatwerkproduct betreft. Producten die speciaal voor u op maat gemaakt of aangepast zijn, kunnen niet worden geretourneerd. Dit betekent dat bij maatwerkbestellingen de verkoop definitief is na betaling.

  • U niet vooraf hebt afgezien van uw herroepingsrecht.

Start van de bedenktijd
De bedenktijd van 14 dagen gaat in op de dag nadat u het laatste product uit uw bestelling hebt ontvangen.

Hoe maakt u gebruik van het herroepingsrecht?
U kunt uw herroepingsrecht kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@newgeek.nl. U kunt hiervoor ook het herroepingsformulier gebruiken, dat te vinden is op www.newgeek.nl.

Retourneren
Na het melden van uw herroepingsrecht heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen naar New Geek. Als u het product niet binnen deze termijn retourneert, vervalt uw herroepingsrecht.

Kosten retourzending
De kosten voor het terugsturen van het product zijn voor uw eigen rekening.

Terugbetaling
Als u recht hebt op terugbetaling (inclusief verzendkosten volgens de wet), betaalt New Geek dit binnen 14 dagen nadat u uw herroepingsrecht heeft gemeld en het product correct is ontvangen.


9. Verpakking en verzegeling

U kunt uw bestelling annuleren binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden, mits de verzegeling van het product niet verbroken is. Als de verzegeling verbroken is, is de bestelling definitief en kan deze niet worden geretourneerd.

Als u uw herroepingsrecht uitoefent, heeft u daarna nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. U ontvangt dan het volledige bedrag terug, inclusief verzendkosten van New Geek naar u. Alleen de retourkosten van u naar New Geek zijn voor uw eigen rekening (ongeveer €7,25 per pakket; check de exacte tarieven bij uw vervoerder).

Het product moet compleet zijn met alle toebehoren, en indien mogelijk in originele staat en verpakking.


10. Vergoeding bezorgkosten

New Geek vergoedt geen bezorgkosten.


11. Vergoeding retourkosten

Als u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht en de volledige bestelling terugstuurt, betaalt u zelf de retourkosten.


12. Workshopkosten en annuleringen

  • Bij het reserveren van een workshop betaalt u €2,- aan boekings-, reserverings- en transactiekosten. Deze worden niet terugbetaald als New Geek de workshop annuleert.

  • Als New Geek een workshop annuleert, krijgt u het volledige workshopbedrag terug, exclusief de boekingskosten.

Annulering door deelnemer:

  • 6 weken voor aanvang: 100% terugbetaling

  • 4 weken voor aanvang: 75% terugbetaling

  • 2 weken voor aanvang: 50% terugbetaling

  • Tot 1 dag voor aanvang: 25% terugbetaling

  • Op de dag zelf: geen terugbetaling


13. Opschortingsrecht

Behalve voor consumenten: de klant doet afstand van het recht om verplichtingen uit deze overeenkomst op te schorten.


14. Retentierecht

New Geek mag producten vasthouden totdat alle openstaande betalingen door de klant zijn voldaan, ook voor eerdere afspraken. New Geek is niet aansprakelijk voor eventuele schade die hierdoor ontstaat.


15. Verrekening

Behalve voor consumenten: de klant doet afstand van het recht om schulden aan New Geek te verrekenen met vorderingen op New Geek.


16. Eigendomsvoorbehoud

New Geek blijft eigenaar van de geleverde producten totdat u alle betalingen volledig hebt voldaan, inclusief eventuele schadevergoedingen. Tot die tijd mag u de producten niet verkopen, verpanden of anderszins overdragen.

Als New Geek het eigendomsvoorbehoud toepast, wordt de overeenkomst ontbonden en kan New Geek schadevergoeding en rente eisen.


17. Levering

  • Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

  • Levering is bij New Geek, tenzij anders overeengekomen.

  • Online bestelde producten worden geleverd op het door u opgegeven adres.

  • Bij niet (tijdige) betaling kan New Geek levering opschorten.

  • Bij te late betaling kunt u geen leveringstekort aan New Geek tegenwerpen.


18. Uitzondering bij beurzen en events

Tijdens beurzen of events kan een product zowel online als op de beursvloer verkocht worden. De beursverkoop heeft voorrang, waardoor het product online niet meer leverbaar kan zijn. U wordt hiervan per e-mail op de hoogte gebracht en mogelijk wordt een alternatief aangeboden.

New Geek probeert de voorraad tijdens het event zo actueel mogelijk te houden om teleurstellingen te voorkomen.


19. Levertijd

  • Levertijden zijn indicatief en geven geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  • De levertijd begint nadat u de bestelling volledig heeft afgerond en bevestigd.

  • Bij overschrijding van levertijd heeft u geen recht op schadevergoeding of ontbinding, tenzij New Geek niet binnen 14 dagen na een schriftelijke herinnering kan leveren.


20. Feitelijke levering

U moet ervoor zorgen dat de levering van uw bestelling op tijd mogelijk is.


21. Transportkosten

Transportkosten zijn voor uw rekening, tenzij anders overeengekomen.

 


22. Verpakking en verzending

  1. Verzendmateriaal & duurzaamheid
    New Geek maakt bewust gebruik van gebruikt verzendmateriaal om de impact op het milieu te beperken. Hieraan kunnen geen klachten of rechten worden ontleend.

  2. Verantwoordelijkheid tijdens transport
    New Geek draagt zorg voor een veilige en stevige verpakking van elk product. Pakketten worden duidelijk gemarkeerd als ‘fragiel’.
    New Geek is echter niet verantwoordelijk voor schade die ontstaat tijdens het transport door derden.

  3. Advies bij ontvangst van het pakket
    Bij ontvangst van een pakket wordt aangeraden om foto’s te maken van:

    • De buitenkant van de doos

    • Het openen van het pakket

    • De wijze van verpakken van het product

    Mocht er schade zijn ontstaan, ondanks de zorgvuldige verpakking, dan kunnen deze foto’s gemaild worden naar info@newgeek.nl. Hiermee kan New Geek eventueel de schade verhalen bij de verzendmaatschappij.

  4. Schade bij levering door vervoerder
    Indien de verpakking van een geleverd product zichtbaar geopend of beschadigd is, dient de klant vóór het in ontvangst nemen hiervan een aantekening te laten maken door de bezorger of expediteur. Indien dit achterwege blijft, kan New Geek niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.

  5. Zelf transport regelen
    Indien de klant zelf het transport verzorgt, dienen zichtbare beschadigingen aan product of verpakking voorafgaand aan vervoer aan New Geek gemeld te worden. Indien dit niet gebeurt, is New Geek niet aansprakelijk voor eventuele schade.

  6. Levering door New Geek (regio & glaswerk)
    Bij kwetsbare items zoals glaswerk wordt, indien mogelijk, gekozen voor persoonlijke bezorging door New Geek zelf binnen de regio. In dat geval zorgen wij uiteraard zelf voor veilige aflevering. Dit is standaard van toepassing bij glaswerk tenzij anders afgesproken.
  7. Belangrijk over schadeclaims
    Verzendmaatschappijen wijzen schadeclaims standaard af als er géén zichtbare schade is aan de buitenkant van de verzenddoos. In dat geval gaan zij ervan uit dat de schade na ontvangst is ontstaan (bijvoorbeeld door vallen). Om dit te voorkomen is het van belang om eventuele schade direct bij ontvangst te constateren en vast te leggen.

 


23. Bewaring

  • Als de klant de producten later afneemt dan de afgesproken leverdatum, is het risico van kwaliteitsverlies volledig voor de klant.

  • Eventuele extra kosten door te vroeg of te laat afnemen zijn ook voor rekening van de klant.

     


24. Garantie

  • Bij diensten zet New Geek zich in, maar geeft geen resultaatgarantie.

  • Garantie op producten geldt alleen bij defecten door slechte fabricage, constructie of materiaal.

  • Garantie geldt niet bij normale slijtage, schade door ongeluk, wijzigingen, ondeskundig gebruik of onduidelijke oorzaken.

  • Vanaf levering gaat het risico van verlies, beschadiging of diefstal over op de klant.

 


25. Uitvoering van de overeenkomst

  • New Geek voert de opdracht uit met zorg en vakmanschap.

  • New Geek mag derden inschakelen voor (delen van) de opdracht.

  • Uitvoering gebeurt na overleg, schriftelijke goedkeuring en betaling van eventueel voorschot.

  • De klant zorgt ervoor dat New Geek op tijd kan beginnen; anders zijn extra kosten voor de klant.

 


26. Informatieverstrekking door de klant

  • De klant levert tijdig en correct alle benodigde informatie aan New Geek.

  • De klant garandeert de juistheid en volledigheid van deze informatie.

  • Op verzoek retourneert New Geek de aangeleverde documenten.

  • Vertraging door ontbrekende of onjuiste informatie is voor rekening van de klant.

 


27. Duur van de overeenkomst

  • Een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt automatisch omgezet in onbepaalde tijd, tenzij één van de partijen opzegt met inachtneming van de opzegtermijn (voor consumenten 1 maand).

  • Termijnen voor werkzaamheden zijn nooit fataal; bij overschrijding moet de klant New Geek schriftelijk in gebreke stellen.

 


28. Intellectueel eigendom

  • New Geek behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op ontwerpen, tekeningen, documenten, etc., tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

  • De klant mag deze rechten niet gebruiken, kopiëren of delen zonder schriftelijke toestemming.

 


29. Geheimhouding

  • De klant houdt alle informatie van New Geek strikt geheim, ook vertrouwelijke gegevens.

  • Dit geldt niet voor informatie die al openbaar was of moet worden gedeeld vanwege de wet.

  • Geheimhouding geldt tijdens de overeenkomst en nog 3 jaar daarna.

 


30. Boetebeding

  • Bij overtreding van geheimhouding of intellectueel eigendom verbeurt de overtreder een boete:

    • €1.000 voor consumenten

    • €5.000 voor bedrijven

  • Voor elke dag dat de overtreding duurt komt daar 5% extra bij.

  • Geen ingebrekestelling of schadebewijs nodig.

  • Boete sluit andere rechten van New Geek niet uit.

 


31. Vrijwaring

  • De klant vrijwaart New Geek tegen claims van derden gerelateerd aan geleverde producten of diensten.

 


32. Klachten

  • De klant controleert geleverde producten of diensten zo snel mogelijk op fouten.

  • Klachten moeten binnen 1 maand (consumenten binnen 2 maanden) na ontdekking gemeld worden.

  • De klacht moet zo duidelijk mogelijk worden omschreven.

  • Klachten over lopende werkzaamheden leiden niet tot verplichting tot extra werk voor New Geek.

 


33. Ingebrekestelling

  • Klachten moeten schriftelijk en tijdig aan New Geek worden gemeld.

  • De klant draagt zorg dat New Geek de ingebrekestelling ook ontvangt.

 


34. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

  • Bij meerdere klanten zijn zij ieder persoonlijk aansprakelijk voor het volledige verschuldigde bedrag aan New Geek.

 


35. Aansprakelijkheid New Geek

  • New Geek is alleen aansprakelijk bij opzet of bewuste roekeloosheid.

  • Alleen directe schade gerelateerd aan de overeenkomst wordt vergoed.

  • Indirecte schade (zoals gemiste winst) wordt nooit vergoed.

  • Aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat de verzekering uitkeert of het factuurbedrag.

  • Afbeeldingen en omschrijvingen zijn indicatief en geven geen recht op schadevergoeding of ontbinding.

 


36. Vervaltermijn

  • Klachten over schade moeten binnen 12 maanden na de gebeurtenis worden gemeld.

 


37. Recht op ontbinding

  • De klant mag ontbinden als New Geek tekortschiet, tenzij de tekortkoming klein is.

  • Bij tijdelijke onmogelijkheid tot nakoming kan pas ontbinding plaatsvinden na ingebrekestelling.

  • New Geek mag ontbinden als de klant zijn verplichtingen niet nakomt of twijfel bestaat over nakoming.

 


38. Overmacht

  • New Geek is niet aansprakelijk bij overmacht (zoals oorlog, natuurrampen, stakingen, technische storingen).

  • Verplichtingen worden opgeschort zolang de overmacht duurt.

  • New Geek hoeft geen schadevergoeding te betalen en behoudt voordelen uit de situatie.

 


39. Wijziging algemene voorwaarden

  • New Geek mag de algemene voorwaarden wijzigen.

  • Kleine wijzigingen kunnen altijd doorgevoerd worden.

  • Grote wijzigingen bespreekt New Geek zoveel mogelijk vooraf met de klant.

  • Consumenten mogen bij belangrijke wijzigingen de overeenkomst beëindigen.

 


40. Overgang van rechten

  • Rechten uit de overeenkomst mogen niet aan derden worden overgedragen zonder schriftelijke toestemming van New Geek.

 


41. Gevolgen nietigheid

  • Als een bepaling niet geldig is, blijven de overige bepalingen gelden.

  • Een ongeldige bepaling wordt vervangen door een geldige die het meest lijkt op de bedoeling.

 


42. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

  • Geschillen worden behandeld door de Nederlandse rechter in de regio waar New Geek gevestigd is, tenzij de wet anders bepaalt.

 


 

 

opgesteld 28 juli 2021
vernieuwd 28 juli 2022
vernieuwd 1 januari 2023
vernieuwd 24 juli 2023
vernieuwd 1 januari 2024
vernieuwd 17 juni 2024
vernieuwd 20 juli 2024
Vernieuwd 10 oktober 2024
vernieuwd 20 januari 2025
vernieuwd 25- juli 2025

 

Herroepingsrecht formulier